Tillbaka till vardagen! Skönt eller vad tycker du?

Vi har haft ett bra jullov här hemma i byn. Mycket mys, lediga dagar, juldopp i havet, utflykter, promenader, Palmabesök. sena kvällar och sovmornar….. sådär som det ofta blir när man är ledig.
Skönt! men jag mår ändå bäst av vardag och rutiner.
Som egen företagare, där jag jobbar mest hemifrån styr jag ju min tid ganska mycket själv vilket jag älskar.


Jag kan ha en mjuk start på min morgon och efter att i så många år känt mig annorlunda för att jag inte fixar att stressa iväg och träffa människor det första jag gör på morgonen har jag äntligen accepterat mig själv. Sån är jag!
Sensitiv och rätt introvert om man vill sätta etiketter men jag föredrar att bara vara mig själv. Men det är befriande att kunna se det som min styrka istället för en svaghet efter alla år av ifrågasättande av mig själv.
Det är så lätt att jämföra sig med andra och dessutom tro att allt det vi ser i sociala medier mm stämmer med verkligheten.
Dags att leva än mer inifrån och ut – för där skapas kraften och glädjen.
I alla fall känner jag det så.

Min blogg har strulat men jag lyckades uppdatera den för en stund sen. Yes! A good sign…flow.
Vill bara kika in och säga hej och önskar er ett fantastiskt 2024.
För egen del har jag satt en del intentioner som för mig känns mjukare än löften.
Intentioner ger en riktning och en möjlighet att skapa det jag vill ha mer utav. Löften känns påtvingat och lite tungt.

En intention jag har är att göra mer yoga. Så jag började året med “30 days of yoga med Adriene” som jag gör on-line. Ca 20 min / dag känns hållbart för mig som har haft ett långt yogauppehåll. Bara den lilla stunden per dag gör skillnad i kroppen . Kan varmt rekommendera och passen ligger på youtube så det är bara att hänga på.

Annars låter jag året får öppna sig i sin egen takt och känner redan det är kraft, flöde och glädje i detta år.
Just det där med glädje tycker jag känns viktigt. Vi kan ju inte jaga glädje eller tvinga oss till att känna den utan den kommer inifrån. Att uppleva och känna glädje är ju heller inte samma sak som att gå runt och skratta hela tiden.
För mig är det mer en känsla av lugn, visshet och tillåtande att känna det jag känner. Att vara på en bra plats inom mig själv.
Jag tycker om tanken – Höjer detta mina vibrationer? Det kan handla om nya beslut jag ska ta, vad jag äter, vilka jag umgås med, vad jag läser mm
Får jag känslan att Ja detta känns bra och påfyllande då gör jag det och då påverkas allt annat också positivt


Det får bli ett motto för året känner jag nu, att välja det som höjer mina vibrationer.
Istället för att ha en lång lista på vad jag inte vill och vad som tar energi av mig….. så är det så mycket smartare och roligare att göra en lista med vad som GER. Testa!
Inte sagt att varje steg på den resan är helt bekvämt. Om jag tex vet att en långpromenad på 1 timme GER mig energi är det inte sagt att det är jättekul att ge mig ut på den promenaden alla gånger – men det underlättar när jag vet det står på listan av vad jag vet GER - good vibes.


Jag och en kollega håller just på med ett upplägg om hur du kan höja dina vibrationer med en enkel detox och den startar den 15 januari. Allt körs on-line!
Du väljer mellan 3 olika paket ( hör av dig till mig för pris/ info) eller är du bara med i vår Facebookgrupp för att få inspiration ( hör av dig till mig om du vill vara med där). Känner du YES vad kul och vill vara med så hör av dig här eller via Facebook.

Nu är det dags för lunch härhemma. Det blir en god “quinoa-otto” .
Jag steker lök, tomater och så kokar jag det med quinoa och grönsaksbuljong. River ner parmesan på slutet och sen steker jag lite goda grönsaker att lägga till. Blir brysselkål och paprika idag….och ett stekt ägg. Mums! Nu blir jag hungrig.

Kul att vara tillbaka på bloggen! Puss på er ❤

Leave a comment