Så bra förklarat!

Efter alla år jag drivit hälsokostbutiker och web-shop saknade jag biten med att kunna rekommendera mina klienter schyssta näringsprodukter att komplettera med en hälsosam livsstil. Ni har kanske sett att jag lagt upp bilder på färgglada näringsdrinkar…. och efter att många undrat om Optimal-setet som är det jag oftast rekommendera som en grund lägger jag här upp en förklaring :

Varför Optimalsetet – morgon och kvällsdrink är en så bra investering för hälsan.

“Optimalsetet är en produkt som är uppdelad på två. Det är raw food på påse där du får i dig näring som motsvara 1,5 kg frukt och grönt. Bra va?! Dessutom med ett så högt upptag som upp till 98% vilket du inte kommer i närheten av med vitaminer i tablettform.
Detta var en av anledningarna att jag valde att jobba med dessa produkter som är i flytande form och går rakt ut i cellerna. Vilket ger så snabbt resultat för energi och balans i kroppen.

Morgondrycken innehåller alla viktiga vitaminer som kroppen behöver + pre/probiotika för tarmen + matsmältningsenzymer + Ayurvediska örter som förbättrar mage och tarm + Gurkmeja som är supernyttigt (bland annat anti-inflammatoriskt) och med mycket högre upptag än om du tar gurkmeja i maten.

Morgondrycken innehåller massor av frukter, bär, grönsaker, örter och är fullproppad med antioxidanter och fibrer. Alla dessa fina ingredienser gör att dina celler får mer energi och kan mer effektivt bli av med slaggprodukter, restprodukter, toxiner etc. och då fungerar cellerna optimalt 

….. slaggprodukterna lägger sig utanför cellen och när man tar kvällsdrycken (mineralerna) så är det mineralerna som binder till sig alla dessa slaggprodukter och transporterar ut dom ur kroppen.
Alla syror som bildas under dagen när vi är aktiva behöver bindas till mineraler (det bildas då mineralsalter som vi kissar ut).

Mineraldrinken basar kroppen och ser till att vi får ut slaggprodukter och syror. Stärker skelettet och musklerna och gör att vi lättare kan slappna av och återhämta oss.

Mineraler är jätteviktigt för peristaltiken i tarmen dvs tarmrörelsen och för hjärtat och alla andra inre organ. Mineralerna stärker även immunförsvaret, minskar inflammationer och är sår-läkande.

Det är ett teamwork med morgon- och kvällsdryck. Det är därför det heter
Optimal setet och är optimalt för vår hälsa.”

Jag har jobbat inom området hälsa och personlig utveckling i 30 år. För mig är det naturligt att ha ett holistiskt synsätt på tillvaron. Jag har haft det så länge jag kan minnas. Genom min utbildning till Ayurvedic Lifestyle Coach fick jag en ännu större förståelse till att leva i samklang med naturen och årstiderna

Egentligen är det ganska enkelt att må bra. Sen är det inte alltid det enkla som är lätt.
Det kan krävas en hel del ansträngning för att ändra på vanor.
Men det går och allt du behöver göra är att bestämma dig för att NU är det bästa tillfället någonsin att göra dom förändringar du behöver.

När du tillför kroppen näring/ syre/ rörelse ( gärna utomhus) skapas energi och då kan kroppen balansera sig själv. Jag har många klienter som upplever att dom fått så mycket mer energi / lust och fokus sen dom började med Optimalsetet. Så härligt att höra och ett bra utgångsläge för att ta tag i andra livsstilsförändringar vi vill göra.

Vill du prova 1 månad beställer du här –
https://www.fitline.com/en?TP=41056925

Om du vill testa 3 månader ( vilket är att rekommendera då det tar sin tid för kroppen att anpassa sig) kan du bli förmånskund och betäller här – https://www.pmebusiness.com/registrationv2/?TP=41056925

Vill du veta mer eller har frågor så välkommen att maila på ulrika@behappy.se

Kram ❤


Leave a comment